Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
AeroWorks: Grafické rozhraní systému autopilota
Duryagina, Viktoriya ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh grafického uživatelského rozhraní pro obsluhu autopilota. První část práce obsahuje krátký přehled teorie automatických systémů pro řízení letu. Dále jsou analyzovány požadavky na rozhraní a prozkoumány problémy komunikace mezi pilotem a systémem. Následně je popsán proces návrhu a vývoje nového grafického rozhraní systému. Výsledné řešení je implementováno do simulátoru v laboratoři SimStar.
Stabilizační a autopilotní systém pro RC model letadla
Čamaj, Peter ; Republic), (SAAB Technologies Czech (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Táto práca sa venuje návrhu stabilizačného a autopilotného systému, ktorý je určený pre použitie v modeloch lietadiel na diaľkové ovládanie. Práca obsahuje hardwarový návrh platformy, ktorá je schopná ovládať model lietadla na základe nameraných dát zo senzorického systému. Práca ďalej obsahuje popis softwarovej implementácie pre jednotlivé moduly, ktoré merajú palubné veličiny. Zhrnuté sú taktiež základné princípy stabilizácie a autonómneho riadenia lietadla. V závere práce je systém podrobený letovým testom.
Návrh a implementace SW architektury bezpilotního letounu
Kuchař, Vojtěch ; Mašek, Petr (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací SW architektury řízení bezpilotního letounu za účelem sběru letových dat, integrace automaticky generovaného kódu autopilota z nástroje Matlab Simulink a komunikace s pozemní stanicí.
Zhodnocení výhod a nevýhod systémů automatizace v letounu
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Horpatzká, Michaela (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o systémech automatizace v civilních letounech. V první části je rozebrán historický vývoj soustavy řízení a systémů automatizace spolu s filozofií, s jakou je v dnešní době do letounů implementována. Následuje zhodnocení výhod a nevýhod systému spolu s výčtem a následným popisem jednotlivých systémů, které se podílejí na automatickém letu. V poslední části práce jsou rozebrány vybrané letecké nehody a incidenty se zaměřením na vliv automatizace a případného lidského faktoru.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Řízení a stabilizace polohy malého létajícího drona
Martinec, Adrián ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce řeší stavbu a zprovoznění drone v podobě letadla, řízeného autopilotem. Zvolený problém jsem vyřešil pomocí teorie letu a regulátorů z oblasti automatizace. V práci jsem vytvořil fungující řešení, ale kvůli nehodě nebylo možné provést závěrečné testy. Přínosem této práce je zjištění a objasnění fungování různých součástek využívajících se při stavbě dronů, objasnění funkce regulátorů a vytvořených knihoven na tuto problematiku.
Automatic Flight Control System Design for a Jet Aircraft
Krasňanský, Milan ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the modelling of flight characteristics of a jet airplane and subsequent design and implementation of an automatic flight control system. Its goal was to implement a model of a jet airplane based on publicly available aerodynamic data of F-16 aircraft and use this model as a platform for the design and implementation of an automatic flight control system based on the non-linear dynamic inversion with a focus on controlling the pitch angle of an airplane by setting a desired value of the angle of attack. Conducted tests of the created system proved the ability of the control system to reach and maintain the desired angle of attack.
Rozšíření řídicího systému modelu letadla Skydog o podporu vzdáleného a samočinného řízení Android aplikací
Boček, Michal ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tématem práce je návrh a implementace Android aplikace, která bude ovládat autopilota modelu letadla Skydog pomocí bezdrátové komunikace. Aplikace směrem od modelu přijímá data ze senzorů instalovaných v modelu letadla, které zpracuje a odešle zpět instrukce pro autopilota. V případě hrozící srážky modelu s překážkou nebo terénem aplikace odešle autopilotovi instrukce k vyhnutí se překážce. K nalezení bezkolizní trati letu je využito algoritmu RRT. Databázi známých překážek a digitální model terénu aplikace očekává ve formátu XML a GeoTIFF v tomto pořadí.
AeroWorks: Panel zadávání módů pro systém autopilota
Cibula, Peter ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá implementací aplikace pro panel zadávání módů pro systém autopilota. Popisuje systémy automatického řízení letu od jejich počátků až po současnost. Zabývá se modelem prostorového pohybu letounu. Dále popisuje hardwarovou charakteristiku panelu pro zadávání módů, aplikaci, kterou je panel nahrán, z hlediska implementace a funkčnosti, testování na leteckém simulátoru SimStar a plány do budoucna.
Konvenční a adaptivní metody nastavení parametrů regulátoru pro řízení letové výšky letadla s pohyblivou pozicí těžiště v prostředí MATLAB - Simulink
Náglová, Katarína ; Burlak, Vladimír (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na riadenie výšky letu lietadla v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu. V teoretickej časti sú popísané základy aerodynamiky, ktoré sú nevyhnutné pre pochopenie správania sa lietadla a možností jeho ovládania. Ďalej sú uvedené základné matematické rovnice, ktoré boli podkladom pre spracovanie modelu nelineárneho lietadla. V druhej polovici teoretickej časti sú spomenuté základy stavovej teórie a stability systémov. Na túto časť nadväzujú možnosti využitia niektorých z adaptívnych či konvenčných metód pre nastavenie parametrov regulátora. V praktickej časti sú uvedené postupy návrhov jednotlivých parametrov regulátora pre udržanie letových veličín - autopilotov. Základným krokom je schopnosť systému určiť aktuálnu polohu ťažiska a na základe tejto informácie prispôsobiť konštanty vybraného regulátoru pre udržanie konštantnej letovej výšky. Takto navrhnutý systém riadenia v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu je otestovaný na nelineárnom modeli, ktorý lepšie reprezentuje skutočné podmienky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.